Refund policy

Vi på Spindisc vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Därför erbjuder vi en flexibel och kundvänlig retur- och återbetalningspolicy, i enlighet med svensk konsumentlagstiftning. Om du inte är nöjd med ditt köp, kan du enkelt returnera produkten enligt villkoren nedan.

1. Ångerrätt enligt Distansavtalslagen

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan, utan att ange någon särskild anledning. För att nyttja ångerrätten måste du meddela oss inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Detta gör du enklast genom att kontakta oss via e-post på info@spindisc.se.

För att ångerrätten ska gälla:

  • Produkten ska vara i oanvänt och nyskick.
  • Produkten ska returneras i sin originalförpackning med alla tillbehör och manualer.
  • Bevis på köpet, såsom kvitto eller ordernummer, ska bifogas.

2. Retur av varor

Efter att du meddelat oss om att du vill nyttja ångerrätten har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan. Du ansvarar för returfrakten och står för eventuella fraktkostnader i samband med returen, såvida det inte gäller en defekt eller felaktig produkt (se nedan).

3. Undantag från ångerrätten

Följande varor kan inte returneras eller omfattas av ångerrätten:

  • Varor som är specialbeställda eller personligt anpassade.
  • Varor som på grund av sin karaktär inte kan återlämnas på grund av hygien- eller hälsoskäl (exempelvis kläder som burits).
  • Presentkort.

4. Returprocess

För att returnera en vara, följ dessa steg:

  1. Kontakta oss på info@spindisc.se för att initiera returprocessen. Vi skickar dig instruktioner för hur returen ska ske.
  2. Packa produkten noggrant i sin originalförpackning och se till att alla tillbehör och kvitto är inkluderade.
  3. Skicka tillbaka produkten enligt de instruktioner vi tillhandahåller. Tänk på att du som kund ansvarar för att varan returneras i samma skick som när du mottog den.

5. Återbetalningar

När vi har mottagit och inspekterat din retur, meddelar vi dig om returen är godkänd. Återbetalningen görs därefter till ditt ursprungliga betalningssätt inom 14 dagar från det att vi mottagit varan.

Observera att:

  • Vid ångerrättsåterköp återbetalar vi inte fraktkostnader om inget fel på produkten föreligger.
  • Eventuella rabatter eller kampanjkoder som använts vid köpet kan påverka det återbetalade beloppet.

6. Defekta eller Felaktiga Produkter

Om du mottagit en felaktig eller defekt produkt, har du som konsument rätt att reklamera varan enligt Konsumentköplagen. Detta innebär att du kan reklamera varan inom 3 år från köpet, men det måste göras så snart felet upptäcks. Om en vara är felaktig eller skadad vid leverans, står vi för returfrakten och erbjuder en ersättningsprodukt eller återbetalning.

Reklamationsprocessen:

  1. Kontakta oss på info@spindisc.se och beskriv problemet med produkten. Bifoga gärna bilder på den defekta varan.
  2. Vi står för returfrakten och ger dig vidare instruktioner för hur du skickar tillbaka produkten.
  3. När vi mottagit den reklamerade varan, behandlar vi din reklamation och skickar en ersättningsvara eller återbetalar hela köpesumman inklusive fraktkostnader.

7. Byten

Om du vill byta en vara mot en annan storlek, färg eller produkt, följ samma steg som för en retur. Gör sedan en ny beställning på den produkt du önskar. Vid byte står du som kund för returfrakten.

8. Returadress

Alla returer ska skickas till den adress vi anvisar efter att du kontaktat oss via e-post på info@spindisc.se.

9. Frågor och Kontakt

Har du fler frågor kring våra retur- och återbetalningsvillkor? Kontakta oss gärna på info@spindisc.se. Vi svarar på dina frågor så snabbt som möjligt och gör vårt bästa för att du ska känna dig trygg i hela returprocessen.